Alla hjärtans dag

Jag firade gårdagen med en favorit i repris! Dvs en ledig dag i soffan :) Denna gång med ett kort avbrott för en tur till Bengts Hästsport för att köpa en säck morötter till mina favoriter i stallet, såklart!
Idag är Malin, som vanligtvis jobbar tillsammans med mig i stallet, ledig vilket innebär en fullspäckad dag för min del :)

Jag har fått många frågor ang Colmar, vad han gör och hur han mår. Colmar håller sakta på att komma tillbaka till den form han var innan buk-operationen i somras, om inte bättre! Han äter bättre än någonsin och börjar se väldigt fin ut :)
Planen är att verkligen ge honom den tid han behöver, att rida igång och stärka honom sakta men säkert. Han tävlas just nu inte av Jens utan av Elli som rider de unga hästarna i stallet och planen är att hon ska fortsätta att rida honom en tid framöver :) Dom har börjat tävla lite smått på 120 höjder med bra resultat!
För mig är det otroligt skönt att se honom komma tillbaka, att se honom äta och må bra. Den synen som mötte mig när jag hämtade honom på sjukhuset i somras kan vara bland det värsta jag sett. Jag hade förberett mig på att hämta hem en smal häst men så smal hade jag inte räknat med. Och när det dessutom är en av dom man håller närmast blir det såklart lite extra kämpigt att hålla emot tårarna. Och månaderna som följde gjorde jag allt i min makt att få honom på fötter igen! Så att se honom igång igen med aptit och livsglädje är fantastiskt! Fina farbror fux!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vore kul med ett inlägg om alla hästar i ert stall :)

2013-02-17 @ 17:11:29
Postat av: Linda

Kommer han finnas i aveln i år också? Var i så fall?

2013-02-17 @ 18:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0