Fler frågor!

Har Jens ett eget stall på Strömsholm eller delar han med några andra? Nej vi har inget eget stall på Strömsholm utan delar med både lärare och elever :)


Lunatic, Cavat och Jungfru i Vita stallet på Strömsholm!

 

Hur mycket jobbar Jens som hopplärare? Jens har lektioner ca 3-4 dagar i veckan, när vi inte är iväg på tävling då det såklart blir mindre. Men han är framförallt Stallmästare på Strömsholm med ansvar för unghästarna och skolhästarnas utbildning. 


Jens på Cavat tillsammans med landslagets tränare Hans Horn.

 

Hur länge har du jobbat som hästskötare och hur länge har du tänkt att jobba som det? Jag har jobbat hos Jens i ca 2½ år, vilket också är mitt första hästskötar-jobb! Jag har inte bestämt något datum för när jag ska sluta utan min plan är att hålla på så länge som jag tycker det är roligt!


Jag och Lucy Show påväg till banan, Arezzo 2011.

 

Framtidsplaner/drömmar? Jag har inga direkta framtidsplaner, jag är som person att jag tar dagen lite som den kommer, är ganska dålig på att planera mitt liv långt framåt. Men det är klart att det finns drömmar om egen anläggning osv.. :)

 

Fortsätt att fråga över sånt ni undrar över! Jag ska under dagen börja knåpa ihop ett inlägg om hästarnas utrustning, som jag fått önskemål på!

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vet att jens ett tag red en häst vid namn Rubens, du nämnde honom lätt på bloggen en gång. Är han kvar eller vem har honom nu? :)

Svar: Ruben är fortfarande kvar hos oss :)Han är på Strömsholm!
My Almqvist

2012-09-05 @ 15:25:25
URL: http://dailyhorses.blogg.se
Postat av: manda

kul att följa en hästskötares jobb med en duktig ryttare! undrar lite hur lön å så ser ut? ja har hört att de är rätt snålt med sånt för hästskötere? vad betalde du när ni va i london? ledighet hur ser de ut? vad för typ av relation jobbmässigt är de mer jobb eller kompis? ojoj mycket frågor hoppas du vill svara :)

Svar: Hej Manda!Jag hoppas att du har förståelse för att jag inte vill nämna några siffror här men jag har en lön så att jag klarar mig och lite till. Lönerna kan såklart variera väldigt mycket, bäst betalt är det i regel utomlands.
När vi var i London ingick boende och all mat, frukost-lunch-middag. (Mat får vi i regel på alla dom stora tävlingarna vi är på, superlige osv.) Det jag behövde betala för var det jag köpte utöver detta.
Med ledighet är det lite olika, svårt att ha en fast dag man är ledig eftersom veckorna kan se så olika ut. Men när vi är hemma försöker jag har 1 dag/vecka ledigt.
Jag skulle säga att det är en bra kombination av båda. Jag trivs väldigt bra att jobba tillsammans med Jens men han är fortfarande min chef och jag har stor respekt för all hans kunskap och erfarenhet. Jag har lärt mig otroligt mycket av honom under åren vi jobbat tillsammans!
Hoppas att du är nöjd med dom svaren du fått :)
My Almqvist

2012-09-07 @ 00:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0