vååååår

Äntligen verkar det som om våren är här på riktigt! Såå härligt att kunna gå utanför dörren utan att frysa halv ihjäl.
Idag har alla hästarna fått gå ut i det underbara vädret, inte kan man rida inne när det är så fint ute.. Vi har verkligen fantastiska möjligheter att träna hästarna här på Strömsholm och utomhus säsongen närmar sig! Så nu börjar konditionsträningen av hästarna. Då kan en dag för en av hästarna se ut så här:
- 1h i skrittmaskinen på morgonen
- Ett längre pass ut innan lunch, ca 1½ h. Med mycket intervaller, så dom har ork kvar hela passet.
- Lunch och efter det ut en stund i hage
- Ett skritt/trav pass på eftermiddagen, ca 40 min
Ungefär var annan var tredje dag görs ett sådant jobb på hästarna nu inför utomhus säsongen! De andra dagarna består av markarbete, hoppning, longering eller vila. Viktigt att man långsamt bygger upp hästarnas kondition och styrka så man undviker skador. Och såklart att man anpassar upplägg och arbete utefter varje enskild individ!




Två bilder från idag! Jens på Thelma, Yannic på Tysken och jag rider Lunatic :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha vad sociala ni verkar vara på era uteritter!

2012-03-23 @ 09:03:17
Postat av: Sandra

Hej, jag har några frågor som jag hoppas att du vill svara på :)

Hur många hästar har ni i stallet? Vad har du för arbetstider en "normal" dag hemma? Hur mycket är du ledig? Och hur mycket får era hästar vara ute i hagar?

Mvh Sandra

2012-03-24 @ 19:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0