quiet day

Idag har jag varit lite halv ledig! Började dagen med en långpromenad i skogen tillsammans med Greta :) På förmiddagen kom mina föräldrar för att hjälpa mig att få ordning i min lägenhet. (Som jag flyttade in i för ett par veckor sedan men inte riktigt hunnit komma i ordning i än..) Det blev jätte fint, tack bästa mamma och pappa för hjälpen!!
Efter lunch gick jag till stallet och putsade använd utrustning, mockade och gjorde hästarna klara för natten :) Så skönt att ha dagar där det inte finns några måsten utan där man bara kan vara! Väldigt välbehövliga!
Gretas stora idol här i livet, mammas hund Tuva, var också med :)


Kommentarer
Postat av: emma

skönt med egen lägenhet! inte så vanligt i den här branschen precis ;) ingår boende och så i din lön eller måste du fixa det själv? alltid intressant att höra vad ens "kollegor" har för förmåner mm. :)

ingår ngt annat, typ bil, mat och så?

har du fixat c-kortet nu förresten? ska precis börja med mitt och behöver alla tips jag kan få! har "övningskört" (typ hemma) några gånger och ska försöka få teori-eländet ur världen så fort som möjligt..

2012-03-18 @ 23:16:16
Postat av: My

Jätte skönt med egen lägenhet!! Boende ingår i lönen, men ingenting annat.

Nej, vi har lagt c-kortet åt sidan ett tag då jag inte har hunnit plugga så mkt tyvärr! Jag får ta tag i det när det blir lite lugnare igen :) Lycka till med ditt körkort, jag får be dig om råd sen när jag börjar igen!

2012-03-19 @ 22:47:14
URL: http://showgroomjf.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej!

Vad jobbar dina föräldrar med? Är de oxå häst-intresserade? Har du haft du mkt support hemmifrån hela tiden/hjälp med egna hästen + gillar dem ditt intresse? :)

2012-03-20 @ 21:25:19
Postat av: My

Min mamma är sjukpensionär och pappa är hantverkare (målare). Ingen av dom är hästintresserade sen tidigare. Mamma har alltid haft schäfer och tävlat med dom, hon hoppades nog egentligen att jag också skulle vilja hålla på med hundar ;) Men icke! Men båda två har alltid stöttat och hjälp mig så gott dom har kunnat! Dom stödjer mitt val av jobb och intresse fullt ut, så länge jag trivs är dom nog nöjda :)

2012-03-22 @ 08:23:32
URL: http://showgroomjf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0