Mot Tyskland

Nu är på vi påväg igen! Jag longerade Jungfru och Lunatic imorse, Colmar fick gå i skritten :) Alla tre är pigga och glada. Nu är vi påväg mot vårt nästa stopp i Tyskland, där stallar vi upp under natten för att fortsätta mot Holland imorgon! Jag vet inte hur mycket jag kommer kunna blogga under helgen, eftersom mitt internet inte funkar där. Men det kanske kommer lite inlägg från mobilen.. Annars får ni hålla ut till i början på nästa vecka när vi rullar in i Sverige igen :)
För er som undrar om man kan se debatten från igår kväll igen, hittar ni den här: http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/kvallsoppet?title=kvallsoppet_del_1&videoid=2143688
Morgon mockning


Kung


På stall toaletten :)


Jungfru


Fina Grevlunda


Dags för longering!

Håll tummarna för oss i helgen nu!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch ser kallt ut, ska de inte ha halstäcke!?

Var kan man se resultat från Roggel??

2012-01-24 @ 14:40:48
Postat av: My

Just nu har vi -1 och strålande sol :) underbart!

Jag tror att det kommer upp resultat på hästmagazinets hemsida!

2012-01-24 @ 14:46:46
Postat av: Anonym

Eeh ja men det var de väl inte på bilderna direkt...?

2012-01-24 @ 15:45:53
Postat av: My

Nej, jag tror det var runt -6 imorse.. Halstäcke är inget vi använder på hästarna i stallet. Däremot ute i hagen kan dom ha de på!

2012-01-24 @ 18:42:58
Postat av: Anonym

Ok varför inte? Horseware tex (som jag ser att hästarna har på) har jättebra innetäcken med fast hals. Antar att hästarna är klippta? Jag skulle aldrig ha mina klippta tävlingshästar utan tjocka täcken med hals både inne och ute.

Vad transporteras de i, täcken, lindor+boots/transpostskydd?

2012-01-24 @ 22:13:54
Postat av: Maja

Vilken intressant blogg! Hittade precis hit... Spännande läsning o fina bilder! Fortsätt så! :)

2012-01-25 @ 11:20:57
Postat av: Anna

Rider Jens alla sina hästar med unghästskydd på bakbenen (Veredus)?

2012-01-26 @ 12:40:21
Postat av: Sara

Hej My,

Hittade din blogg efter tips från Berit. Va kul att läsa om vad du gör!



Ha det bra!



Kram från Sara (din svägerska)

2012-01-26 @ 21:52:28
Postat av: My

Anna: Det är lite olika vad hästarna rids med för skydd när dom tävlar. Men när dom inte hoppar rids alla hästarna med "små" skydd bak, ex. unghästskydd, några rids även helt utan medans några lindas :)

Anonym: Ja, hästarna klipps. Men vi har inte hals täcken på, om dom inte skulle hamna i väldigt kalla stallar. Annars anser vi att det inte behövs.

Hästarna transporteras i täcke efter väder. Lindor och boots. Transport skydd har vi om dom ska åka kortare sträckor.

2012-01-30 @ 19:17:15
URL: http://showgroomjf.blogg.se/
Postat av: buy essay writing

Maybe someday I`ll buy a big house and will have horses too


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0