Clinic Uppsala 21 januari 2012

Tidig morgon började lastbilen rulla mot Uppsala.
-12 grader ute.. Varför ska det alltid bli vrålkallt när vi ska dit?! Men iofs förra året var det nästan
dubbelt så kallt om jag inte minns fel så.. :)


Väl framme på plats började Jens morgonen med att ha lite träningar.
Vi packade in hästar och grejer i stallet!


Pandora verkade nöjd över att få följa med!


Oprah lika så!
Oprah är ett sto f-07 e. Quite Easy - Castor. Som just nu rids av Jossan som är dressyrkandidat här på RS.
Oprah ska utbildas för att sedan kunna gå in i verksamheten som en passande skolhäst!

På förmiddagen red Jens ett pass på Pandora, hoppade lite inne i ridhuset. Perfekt att kunna ta med henne såhär för att kolla av lite hur hon är när hon kommer till nya platser! Men hon skötte sig strålande och hoppade mycket bra! Det verkar vara en riktig pärla som kommit in i stallet :)


Sen var det dags för clinic! Först ut var just Oprah och Jossan.


Under tiden började jag putsa på Colmar.


Även Quest blev fin!


Efter Jossan och Oprah var det dags för hippologerna! 4 stycken var med, om man räknar hästarna :)
Fr vä Arwen (Amani-Sherlock Holmes) & Angelica, Quest (Quite Easy-Granit) & Marie.


Sen var det dags för hunken! Visst är han stilig?



De flesta av Jens hästar hoppas på en sån här martingal i gummi.
Jens vill att martingalen ska ta emot när hästen tar upp huvudet men det får aldrig bli stumt och då är den här perfekt! (Finns att köpa via bla Equalityline.)


Kärlek!

Det har varit en lång, kall dag i Uppsala med fina hästar och mycket folk på läktaren under clinicen! Kul!
Nu är det dags att gå och lägga sig. Jag har en lång dag framför mig då jag ska packa och klippa dom 3 som ska med till Holland. Vi åker på måndag efter lunch, men eftersom jag kommer att vara på körskolan på måndag förmiddag måste allt vara klart imorgon.
Jens är kvar i Uppsala och har träningar även imorgon, så när han kommer hem på eftermiddagen ska han även hoppa några av hästarna och de andra ska trimmas!
God natt!


Kommentarer
Postat av: L

haha oj vad många knoppar! har han tjock man?

rullar eller syr du?

2012-01-22 @ 19:12:17
Postat av: My

Jag tycker att det blir finare med lite fler flätor, även Jens :)

Colmar har inte jätte tjock man, men tillräckligt för att det ska gå att göra ca 18-20 flätor!

Jag rullar mina flätor men skulle vilja lära min att sy, kul att kunna!

2012-01-22 @ 21:23:21
URL: http://showgroomjf.blogg.se/
Postat av: cathie

Vad smart, en sån martingal ska man kanske köpa :)

2012-01-25 @ 09:49:09
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0