Presentation nr 1: Thelma

Thelma är ett sto född 2000 - Quite Easy-Napoleon-Pompe-Cosmos xx.
Hon har tävlat upp tom 150, internationellt.
Hon är uppfödd och ägs av Malin Johansson, Stall Äggeby HB.
Thelma är en väldigt bestämd dam som inte gillar när det går för långsamt, full fart ska det va!
Går det för långsamt tar hon ofta saken i egna händer och helt enkelt går, eller en bättre beskrivning är nog galopperar.. Det har hänt ett par gånger att hon tagit sitt pick och pack och helt enkelt gått dit hon vill gå. (Läs galopperat) Hittils har hon inte sprungit så långt, utan mest till närmsta hö-hög i stallet :P
Men för det mesta är hon väldigt snäll och lätt att ha med sig på tävling!
Tidigare har Thelma tävlats av Stina Lilje.
Insåg nu att jag hade väldigt få bilder på just Thelma! Det får det bli ändring på det här året!

Blev inte klar alltför sent i stallet idag, väldigt skönt! Fick hjälp av Therese även ikväll, tänk så mycket roligare det blir när man är fler :) Vi lastade in sista höbalen i lastbilen klockan tio! Och innan dess hade vi hunnit klippa Lunatic och jobbat oss igenom den enorma "hög" med puts som hängde på kroken i sadelkammaren!
Så imorgon är det bara att packa in skåp och hästar och sen är vi redo för Borås! Jens ska rida hästarna innan vi åker så jag gissar på att vi åker efter lunch :)
Även fast jag vet att Borås kommer bli tidiga mornar och sena kvällar, och garanterat kallt, så ska det bli kul att komma iväg igen! Vi får helt enkelt hålla värmen ihop :)
Har fått önskemål om att visa/beskriva hur jag gör iordning hästarna för tävling, visa hur jag flätar och fota utrustningen hästarna går med! Kameran, eller ja mobilen, och datorn följer såklart med i helgen så jag ska försöka fixa det då!
Men nu är det dags att få lite skönhets sömn! (Hur var det nu Emma, 8 timmar? ;) Greta sover redan tungt här brevid :) Många nya intryck för henne, men hon verkar gilla det! Roligast just nu, enligt Greta, är att leka med hästen (ja Greta har såklart också en egen häst) i halmen! Att jaga löv när vi är ute och också en favorit sysselsättning! God natt från oss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0