Kritik

Jag har valt att fokusera på det som är bra, inte bara här i bloggen utan överhuvudtaget. Självklart finns det stunder då jag helst inte vill kliva ur sängen eller se en häst på hela dagen. Det finns stunder, när man står på framhoppningen och det känns som fingrarna håller på att gå i 1000 bitar pågrund av kylan, som man undrar varför man egentligen gör det man gör. Men som jag nämnt tidigare så väger det roliga upp det negativa. Jag trivs, på riktigt, väldigt bra med mitt jobb och mina arbetskamrater. Självklart jobbar jag hårt, jag får inte alltid en hel natts sömn eller mat på regelbundna tider. Men det är också jag som valt att göra det jag gör och kan närsomhelst också välja att sluta.
Jag tar Globen som ett exempel. Ridtiderna i Globen var tidigt på morgonen och klasserna sent på kvällen, vilket då innebar ganska få timmars sömn totalt den helgen. Så då kunde jag välja att fokusera på det eller välja att fokusera på det faktum att vi faktiskt var på plats i just Globen med mina bästa grabbar och tillsammans med goda vänner! Jag valde att fokusera på det senare.. Men jag tar åt mig av den kritik jag har fått och ska i fortsättningen försöka skriva lite om allt. Inte bara det som är strålande bra utan även om det som är jobbigt!
Jag vill avsluta med att skriva att jag tycker att det är jätte roligt att ni kommenterar och även fast jag har den här bloggen mycket för mig egen skull så är det väldigt roligt att så många fler väljer att läsa den! Så självklart är era åsikter väldigt viktiga!
Och jag ber återigen om ursäkt för det tillfälliga kaos som råder här, mina tekniker jobbar för fullt för att åtgärda detta ;)

Kommentarer
Postat av: ida

jag jobbar också med hästar och för tillfället har jag någon slags hat/kärlek till jobbet. När man står sent och de är mörkt -20 och man ska ta in 20 hästar är man inte på så bra humör, men när man ser framstegen hästarna gör tex så vet man verkligen varför man gör de man gör och de värmer i hjärtat.

2012-02-06 @ 14:06:09
URL: http://idashastaventyr.blogspot.com/
Postat av: Emma

låter bra! det blir mer sympatiskt att läsa när man kan känna igen sig mer, läsa om vardagen och om hur livet som hästkötare faktiskt ÄR (som jag antar är ämnet för bloggen). det betyder inte att man måste vara negativ på något sätt, men att läsa om "fluff-fasad" hela tiden blir ganska tröttsamt....

2012-02-06 @ 17:21:56
Postat av: Malin

Lite svårläst men det går:) Din blogg är läsvärd så vi kan anstränga oss tills det funkar igen! Håller med dig precis, det härliga väger upp det apjobbiga, även fast det inte alltid gör det just i den stunden man bara vill lägga sig ner och sova. Inget som är värt ngt i livet är enkelt eller lätt hela tiden. Jag beskriver en del av det i detta inlägg, håller du med? http://malinolssons.wordpress.com/2012/02/02/nostalgi/

2012-02-06 @ 19:22:51
URL: http://malinolssons.wordpress.com/
Postat av: M som är M

Hej :) Älskar verkligen din blogg. Men skulle gärna vilja vet lite mer om dem hästar du tar hand om som är Jens :)

2012-02-06 @ 20:35:50
Postat av: Cissi

Äh, skriv om vad och hur du vill. Det är din blogg. Hade jag en blogg skulle jag ta bort kommentarsmöjligheten för jag skulle bli skitarg om någon gnällde.

2012-02-09 @ 07:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0