Hopp-Lördag

Dagen har hittils gått i ett! Jens satt på första hästen klockan åtta imorse och sen dess har det rullat på, jag har precis ätit lunch! Utöver "våra" hästar har han även hoppat dom 2 hingstar som ska ner till Bruksprovet + provridit ett gäng hästar som kom hit :) Han fastnade för en av dom och förhoppningsvis kommer hon hit om ett tag.
Det blev tyvärr ingen utprovning av bett på Colmar.. Marielle ringde mig igår kväll när hon gjorde "night-check" av hästarna. Då var Colmar svullen och varm i ett ben. Jag gick upp och kylde, klämde och kände! Imorse var svullnaden bättre och han visade ingen hälta. Men han var fortfarande varm i hoven så vi misstänker hovböld, hovslagaren kommer imorgon!
Igår kväll!
Nu ska jag och Greta gå upp till stallet igen för att ta in de sista från hagen, rykta och putsa. Jag skulle även behöva klippa Pandora, men jag kanske skjuter upp det till imorgon :)

Kommentarer
Postat av: eva

Hej! Fin blogg! Varför tävlar inte Jens på Grevagården nu i helgen?

2012-02-04 @ 18:10:57
Postat av: karoline

är allt alltid frid och fröjd eller bråkar du och jens? du är alltid så possitiv!

2012-02-04 @ 18:16:11
Postat av: My

Karoline: Nej, visst händer det att vi bråkar och har olika åsikter om saker och ting.. Men eftersom vi är såpass goda vänner brukar vi kunna lösa det mesta väldigt snabbt :)

2012-02-04 @ 19:45:59
URL: http://showgroomjf.blogg.se/
Postat av: Malin

Låter som ni har väldigt bra stämning! Att man bråkar ibland är ju oftast för att alla bryr sig så mycket om hästarna och fightas lite extra för sin åsikt om vad som är bäst. Men det tror jag är bra sålänge ingen är långsint och man blir sams igen:)

2012-02-04 @ 22:32:12
URL: http://malinolssons.wordpress.com/
Postat av: My

Ja väldigt bra stämning :) Det är en av de viktigaste ingredienserna om man ska orka jobba som vi gör!

Eva: Vi valde att åka till, det något varmare, Roggel istället för Grevagården. Så får dom en helg ledigt innan Borås :)

2012-02-05 @ 10:11:38
URL: http://showgroomjf.blogg.se/
Postat av: Emma

ojj vad rörigt det var här!?

skulle också vilja läsa om lite mer "mat-nyttiga" saker i vardagen, hur man löser olika saker, träning, upplägg osv. inte bara att allt är så bra och hästar är underbara och jag är hästnörd (det är vi nog alla som läser en hästblogg! ;D).

jag VET hur jobbigt och tungt det kan vara som hästskötare ibland, då jag själv jobbat som det i flera år. ibland känns det som om du bara skriver om en "fasad" liksom.

/Emma

2012-02-06 @ 09:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0