Klippning

Postat av Anonym: Är dina hästar rakade nu? När man rakar dom på somaren, blir dom lika gråa och fula som när man rakar dom på vintern då? Typ t.ex. colmar? Är han lika fin rakad som orakad? Vill raka min häst nu men han har precis fått sin mörka fina sommarpäls färg.

Ja, hästarna som tävlas klipper jag även på sommaren om det behövs. Det är väldigt olika vilken färg dom får, detta är också beroende på vilken typ av skär du väljer att klippa med. Om du klipper med väldigt korta skär, tex kirurgskär eller liknande, så klipper du så nära inpå huden att dom ofta blir gråa oavsett årstid. Colmar tycker jag personligen blir finare när han är klippt. Jag klippte honom precis innan hingstvisningarna för att han skulle vara fin!
Idag har jag även klippt klart Thelma och Lunatic inför resan mot Lummen nästa vecka!


En nyklippt Thelma


Lunatic


En klippt Colmar innan hingstvisningen på Strömsholm


Kommentarer
Postat av: thereseolsson

Ja han är fantastisk fin han med!

Du har ju sett alla deras prestationer så då kan jag förstå att lunatic ligger som nr 1 :)

2012-04-29 @ 10:09:39
URL: http://www.stromsholm.com/rsg-blogg/
Postat av: Anonym

Kan man få se en bild på dina skär?

2012-04-29 @ 18:03:59
Postat av: Emelie

Kan du inte skriva och ta bilder när du rakar hästarna?



Tex vad du har för maskin och skär? Före och efter bilder..



Hur du gör för att det inte ska bli randigt osv :) Skulle vara super!

2012-04-29 @ 21:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0