Hur det blev som det blev

Ja, hur hamnade jag egentligen här? Som hästskötare till en av Sveriges mest framgångsrika ryttare?

Det hela började på Jälla skolan i Uppsala. Jens skulle komma upp för att hålla en av sina eftertraktade clinics på just Jälla! Mats som jag tränade för då jag bodde i Uppsala och som även är en god vän till Jens frågade om jag hade möjlighet att hjälpa Jens med hans hästar då han av olika anledningar blev tvungen att åka till Uppsala utan hästskötare. Ja, sa jag nervös som få. Såhär i efterhand tror jag att Mats hade en baktanke med att fråga just mig då han länge försökt få mig att åka iväg och jobba någonstans.. :P
Jag hade själv såklart tänkt tanken att åka iväg men hade fortsatt att skjuta upp det. Det är ju ganska bekvämt att bo kvar hemma med!
Men sagt och gjort så hjälpte jag Jens, dödsnervös, med att sadla hästar osv! Och efter clinicen när jag och mamma stod och putsade på det sista kommer han in i stallet, Jens him self, och säger att han hört att jag letar jobb och undrar då om jag skulle vilja komma ner till honom och jobba!? Jag fick inte fram ett ord men mamma var snabb på't och svarade åt mig. En vecka senare satt jag på tåget påväg ner till Skåne :)
Ett beslut jag inte ångrar en sekund idag! Jag har fått frågan flera gånger ifall jag inte vill åka iväg utomlands och jobba. Men just nu trivs jag så bra att jobba tillsammans med Jens och hans fina hästar! (Och vi är ju utomlands hela tiden.. ;) ) I Maj har jag varit en del av Team Jens Fredricson i 2 år och jag har inga planer på att sluta än! (Det har dock funnits sånna stunder med, men det är en helt annan historia!)
Den här Loppan flyttade också med mig till Skåne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0