Fortsätter att svara på era frågor!

Postat av Sanna W:

Hej!
Vad har du för bakgrund inom häst, har du alltid varit hästintresserad och velat jobba inom det? Gick du på hästgymnasium osv? Jag har ridit och hållt på med hästar ända sen jag började på hästlekis när jag var 3 år gammal! Det har varit allt från islandshäst, fjordhäst till vilda korningsponnyer och stora halvblod :) Det har inte allitd varit ett självklart val när det kommer till yrke..snarare tvärtom! Jag gick Hotell&Turism utbildningen på gymnasiet och var säker på att jag bara ville ha hästarna som en hobby. Tänk så fel man kan ha!
Egna hästar du haft och har du tävlat med dom? Jag har haft ett par egna ponnyer och hästar. Några på foder och några som jag ägde själv. Det har aldrig varit så mycket fokus på tävlandet utan jag har mest ridit för att det är roligt!
Sökte du till många olika ryttare innan du kom till Jens? Nej, inte till någon alls! Jag hamnade hos Jens av en slump. För ca 1 ½ år sedan var Jens i Uppsala och hade Clinic. Det visade sig att Jens inte hade någon hemifrån som kunde följa med upp och hjälpa till med hästarna. Då frågade Mats, som anordnade clinicen och även en gemensam bekant till mig och Jens, om jag hade möjlighet att hjälpa till. Ja, svarade jag lite nervöst..men verkar ha skött mig ganska bra eftersom jag blev erbjuden jobb senare samma kväll! 1 vecka senare satt jag på tåget påväg till skåne, ångrar mig inte en sekund!
Vill du jobba utomlands i framtiden? Det kan jag absolut tänka mig men är ingenting jag har funderat mer på.
Kan du inte visa typ steg för steg hur du gör iordning en häst för tävling, flätning osv? Absolut! Ska försöka komma ihåg att fota i helgen när vi är i Flyinge!


Till Lottie och Sophie! Jag saknar er båda med :) Lovar att höra av mig nästa gång jag är hemma!


Postat av: n

Hej, fin blogg! Tack!
Hur är Jens som chef? Jens är en bra chef. (Även om man ibland undrar om det inte borde vara jag som har den titeln ;) Han är lätt att ha att göra med och hjälper ofta till när det behövs! Han är en äkta hästnörd som brinner för det han håller på med vilket gör det hela extra roligt :)
Har du någon favorit bland hästarna i stallet? En väldigt svår fråga.. Alla hästarna har stora personligheter och jag tycker om dom allihop! Lunatic är stallets mest bortskämda häst och också en av dom absoluta favoriterna!


Bästa kompisarna Lunatic & Cavat!
Som även går i hage tillsammans, hur många svårklass hästar får göra det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0