Tillbaka

Nu är jag tillbaka på Grevlunda igen efter att ha spenderat de senaste dygnet i en B-kortlastbil! Lämnade Agge i Enköping och passade sen på att hälsa på mamma i Uppsala innan jag åkte ner till Skåne igen :)
Nu ihelgen är Jens och tävlar i Norrköping med 3 stycken hästar. Colmar, Cavat och Fremantle! Cavat började helgen bra igår med en andra placering i 130, Colmar hade en ner i omhoppningen i 135 och precis utanför placering!
Har fått lite frågor som jag tänkte svara på innan ni får se alla bilder från tävlingarna :)
Postat av Maria: Jag vill veta HUR nervös är du när Jens rider? Framförallt stora tävlingar som La Baule. Svår fråga att ge ett exakt svar på. Innan start, på framhoppning och så, är jag framför allt väldigt fokuserad på att se till att förberedelserna innan starten blir så bra som möjligt. Så då är jag inte särskilt nervös. Men när han väl går in på banan, särskilt i en nationshoppning, kommer såklart nerverna fram. Man vill ju att det ska gå så bra som det bara kan! :)

Postat av Elin: Vad använder du för putsgrejer? Har du något tips för att få det bästa glansiga lädret? Hur många veckor ungefär är ni borta på ett helt år?:) Saknar man inte människor "hemma"?:) Haha, här var lite frågor ;) Jag använder Stübbens lädertvål att rengöra lädret med. Köp bra läder och ta hand om det varje dag! Glöm inte att använda fett/olja vid behov! Jag brukar torka av lädret med en svamp även efter att jag satt på utrustningen på hästen :)
Vet inte riktigt hur mycket vi är borta men många dagar på ett år blir det! Jag ser nog lastbilen mer som mitt hem än lägenheten på Strömsholm. Jo självklart saknar man dom som är kvar hemma, men när jag är hemma så saknar jag ju alla som jag träffar på tävling.. :)

Postat av Karin: Hur lägger ni upp hästarnas träning/tävling/vila? Har ni något system eller anpassar ni efter varje häst, hur trött den blir osv? Vila och träning anpassas väldigt mycket efter hur varje häst känns! De unga hästarna går i regel alltid ut på sommarbete medans de äldre hästarna som tävlar får en lite längre vila när det inte är lika mycket tävlingar.


Det kändes bra att vara tillbaka i Skåne, speciellt när det ser ut såhär ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0