speed up

Jag börjar bli lite lätt rastlös av den här "ledigheten" vi sysslar med just nu, jag och hästarna.. Eller ja hästarna jobbar ju på, det är mest jag som har det lugnt! Så nu är jag just inkommen från en ordentlig powerwalk i backarna tillsammans med Malin iförd mina nya easytone skor :) Väldigt skönt!
Har alltså haft en lugn dag idag med ;) Lunatic fick både igår och idag gå på långtur, även han i backarna. ca 1½ timme har vi varit ute båda dagarna, mest skritt, väldigt mysigt har vi haft det :) Thelma ha fått jobba mycket på lina, vilket hon gör väldigt bra. Idag avslutade vi med att hon fick springa lös i ridhuset, med inspänningarna kvar på, för att hon skulle galopperna med stora galoppsprång utan att skena med huvudet i taket.. Även det gjorde hon bra och verkar tycka det är skönt att få jobba på ordentligt med kroppen!
På eftermiddag kom även hovslagaren och gjorde hästarna fina inför nästa resa, som börjar på söndag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad använder du för inspänningar vid longering?

2012-05-23 @ 23:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0