The boys are back in town

Runt tre idag var vi framme på Strömsholm! Packade ut hästar och saker. Det värsta med att komma hem igen är nog allt som ska ut ur lastbilen..och all tvätt! Men om man bortser från det är det härligt att komma hem igen :)
Marielle hjälpte mig att packa ur lastbilen medan jag fixade med hästarna och hälsade på dom som varit kvar hemma!
På eftermiddagen kom det även folk från Equalityline tillsammans med Frédéric Butet him self för att kolla på våra sadlar! Vi ska beställa en ny sadel och fick idag hjälp med att avgöra vilken modell som passar bäst :)
Det händer saker, stora som små, mest hela tiden här och det är så roligt! Jag kunde idag på eftermiddagen/kvällen, när jag var klar med stallet, konstatera hur mycket jag tycker om mitt jobb och allt som hör till! Även fast det ibland är mycket jobb, med väldigt få timmar sömn, så är det här faktiskt det roligaste som finns! Och som min chef sa idag: "Vi håller på så länge det är roligt och när vi inte gör det längre är det bättre att göra något annat.." Ganska enkelt faktiskt, han är en klok man den där Fredricson! Viktigt att komma ihåg dom här bra stunderna till senare, när det inte går riktigt lika lätt! Och så länge det roliga överväger det jobbiga så kommer jag fortsätta att jobba på :)

Nu är jag ledig ett par dagar! Ska bli väldigt skönt då jag av någon anledning är väldigt trött. Imorgon ska jag ta lite sovmorgon för att sedan uträtta lite ärenden tillsammans med Erica. Sen ska det pluggas för hela slanten, måste försöka förstå mig på det här med lastbilar och allt som hör till :) Vill bli klar med körkortet så snabbt det bara går!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, visst är det ett sjukt kul liv! Även om jag vet vad du menar, ibland blir man tjutfärdig av trötthet men det går över när nästa roliga sak händer:) Eller när man pysslar med hästarna efter en lång dag när allt börjar lugna ner sig. Längtar tillbaka ibland. Men hästarna finns kvar och minnena också. Kul med en riktigt bra blogg från en tävlingsgroom! Kika gärna in på min blogg och se om du håller med mig:)

2012-02-01 @ 02:50:51
URL: http://malinolssons.wordpress.com/
Postat av: CK

bra, håll motivationen över Borås, jag lovar att jag ska heja på er :)

2012-02-02 @ 04:25:23
URL: http://hejack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0