Hans Horn dag 1

Det var visst inte så svårt att det skillnad på dom 3 mörkbruna.. :) Bild 1: Pandora, bild 2: Lunatic och bild 3 Jungfru!
Själv fick jag fundera senast idag när jag kollade ut genom dörren för att kolla till hästen i hage. "Meen, tog vi inte just in Jungfru...?" Efter någon minuts fundering kom jag fram till att det var Pandora i hagen :)
Idag har Hans Horn varit på RS och haft landslags träning! Alltid lika roligt när han är här och inspirerar :) Idag har det varit markarbete med småhinder. Ryttarna har fått kolla av att dom har hästarna "med sig" och "framför sig". Vänder hästen lätt för mina vikthjälper? Väntar den fram till hindret/bommen eller rusar den iväg? osv.. Jag tycker att det är väldigt intressant att se att även de bästa ryttarna jobbar så mycket med bommar och lydnads övningar. Det är ju faktiskt det som gör att dom sedan kan hoppa dom stora hindrena och dessutom göra det så snabbt som möjligt. För att dom hela tiden har hästen med sig, dom jobbar tillsammans med hästen som ett team och är i ett totalt samspel! En fantastisk känsla som inte alltid är helt lätt att uppnå!
På morgonen så red Jens Jungfru och Pandora. Jag värmde upp Pandora medan Jens trimmade Jungfru med Hans hjälp och sen bytte vi!  Jungfru var spänd till en början men skötte sig bra. Pandora hade ganska bestämda åsikter om saker och ting och blev stundtals något istadig. Men efter lite övertalning så gjorde även hon övningarna bra :)
Hans, Jens och Pandora.
Bilden har jag lånat av Ridskolan Strömsholm.
Senare på förmiddagen så var det Colmars tur! Colmar som tidigare var en ganska okoncentrerad, svag och gänglig kille börjar nu verkligen bli en riktigt häst :) Och snygg är han dessutom! Jag skriver förmodligen det här hela tiden men jag tycker att det är roligt att följa dessa fina hästars utveckling!
På eftermiddagen så var det dags för Kungen, aka Lunatic! Jag kunde tyvärr inte vara med och se honom eftersom jag var påväg till körskolan då. Så vår praktikant, Marielle, fick ta ner honom till ridhuset och assistera vid behov! Men vad jag har fått återberättat så var Lunatic pigg men väldigt fin :) Och just den där pigga biten kan jag nog intyga eftersom han körde mer eller mindre rally med mig igår när jag skulle jogga honom i röda ridhuset så joo pigg är han alltid!
Helena Persson, Malin Baryard-Johnsson och Emma Emanuelsson.
Även denna bilden är lånad av Ridskolan Strömsholm.
Ska försöka ta lite egna bilder imorgon så ni får se!
Avslutar med den här bilden på Pandora, eller ja iallafall hennes svans :)



Kommentarer
Postat av: Frida Leijon

hej! har funderat lite på om de skulle finnas möjlighet att jobba nåt hos Jens i sommar? elr som praktik elr liknande. Om du vet något om de? Lite intressefråga, hade varit roligt att få samla på sig erfarenheter. kram!:)

2012-01-18 @ 21:24:49
URL: http://nattstad.se/friidaleijon
Postat av: My

Frida! Jag kollar med Jens och återkommer till dig :) Har du någon mail-adress jag kan nå dig på?

2012-01-19 @ 17:04:14
URL: http://showgroomjf.blogg.se/
Postat av: Frida leijon

Japp, [email protected]:)

Vad snällt!!:)

2012-01-19 @ 21:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0