Bra dag på jobbet

Sitter just nu hemma i soffan och är i ett mindre glädjerus efter dagen, mer om detta senare i inlägget :)
Jens började rida kl 07.30 imorse, alla hästarna jobbade på bra och kändes fina. Efter det har det rullat på som vanligt. Har ju en praktikant i stallet ett tag framöver, Marielle. Ibland är det svårt när man får in praktikanter eftersom man inte alltid vet hur mycket dom kan och hur rutinerade dom är. Ibland kan det ta längre tid med en praktikant i stallet mer än vad det underlättar. Men Marielle är toppen! Hon jobbar på bra, tar egna initiativ och frågar när hon undrar :)
Så nu över det till det som gjorde min dag. (För en "vanlig" människa kan detta låta väldigt märkligt men..) På eftermiddagen skulle hästarna göra sitt andra pass för dagen och idag blev det longering. Lunatic longerades utan inspänning och "joggades" i trav och galopp i ca 25 min. Han går väldigt bra oinspänd, trivs så och tycker att livet är toppen :)
Efter det var det Jungfrus tur. Hennes hade jag inspänd med hjälp av chambong. Jungfru som annars spänner sig väldigt lätt, hör och ser allt och är svår att få rund och verkligen jobba genom kroppen. Men idag var hon såå fin! Hon jobbade på bra, bäst i galoppen, tog för sig i varje steg, taktmässig och i en rund låg form! Sånt här gör mig så glad, när hästarna gör framsteg! Så härligt att se när vi sedan gick hem till stallet igen att hon var så nöjd, kanske tillochmed nöjdare än vad jag var :)
Colmar fick inget andra pass idag, utan fick "bara" gå i skritten och hage. Eftersom han ska tränas för Kyra imorgon :)


Film från imorse när Jens tömkörde Colmar.


Och ett klipp på Jungfru när hon lösgalopperas för några veckor sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0