Svar på fråga och mer bilder från Globen!

Fick några frågor av Rebecca som jag tänkte passa på att svara på!
Vad gör hästarna efter en sådan här intensiv meeting helg? Får de vila något osv? Lunatic kommer att få vintervila nu. Har kommer att vila helt från ridning, bara gå i hage, ca 1 vecka sen kommer han ridas under hela vintern men kommer inte att hoppa så mycket. Han kommer att ridas ut och jobbas i dressyr/markarbete så han är i topp form till nästa säsong! Cavat får måndag och tisdag helt off, bara hage. Sen ska han tävla fredag, lördag och söndag i Billdal. Det blir hans sista tävling för den här säsongen och även han kommer att ridas ut mycket och finslipa på detaljerna i dressyr/markarbete under vintern!
Du får gärna skriva om hur du packar allt för tävling, så att du inte glömmer något, har du checklista du följer? har du glömt något viktigt någon gång? I början skrev jag alltid checklista men inte längre.. När man börjar bli van, packar lastbilen nästan varje helg, så går det mesta på rutin! Men jag går alltid igenom min packning i huvudet innan vi kör. Mycket saker packas aldrig ut ur lastbilen, såsom vattenhinkar, krubbor, extra täcken osv. Och sen har jag ju mitt stora skåp som inte heller packas ur helt efter tävling.. Men självklart så händer det att man glömmer saker.. Det viktigaste jag har glömt var när vi skulle till Skyrup på en-dagars-tävling. Jag glömde båda sadlarna! Ni kan ju tänka er paniken jag kände när jag i lastbilen påvägen dit kommer på detta... Men som tur var så var det fler från samma stall som också skulle dit som kunde ta med mina sadlar så jag hann få dom innan första start! Ibland ska man ha lite tur också :)


Här ser ni skåpet och alltid följer med. Det innhåller i princip allt som kan behövas
för att göra iordning en häst före och efter start!

Här kommer de sista bilderna från Globen!
Har någon läsare fotat någon av mina hästar under helgen? Ni får isf jätte gärna maila dom bilderna
till mig på [email protected]


Hmm..något nytt att prova kanske? :)
(Tror däremot inte att det skulle vara jätte uppskattat av ryttaren själv..;)


Kommentarer
Postat av: Emmie

Jag har oxå glömt 2 sadlar en gång, panik x 1000 typ! Verkligen inte okej

2011-11-28 @ 20:42:49
URL: http://livingtheedream.blogg.se/
Postat av: Elin Ericsson

Hej!



Jag har precis hittat till din blogg och är lite nyfiken på hästskötar livet! :)

Hur vet man att man passar som häst skötare? Har du alltid varit super nogrann med dina egna hästar och haft ordning i stallet och så? Stog du uppstallad med dom eller hade du eget stall? Om du hade dom hemma, var det jätte mkt jobb? Jag ska köpa ny häst snart och har möjlighet att ha den hemma på gården, men orkar/hinner man om man går i skolan samtidigt (går i 9an nu)? Visserligen sparar man ju in på resor till och från stallet men man måste ju åka till ridhus, fixa med in- och uttag, fodringar osv mer.

Måste man ha körkort och bil tycker du om jobbar som groom?

Sen undrar jag om du har något husdjur (eller vill ha)? Får man ha det? :)

Tacksamm för svar!

Kram från Elin

2011-11-29 @ 10:10:44
Postat av: Linnea

Hej!

Jätte intressant blogg, skulle gärna vilja veta om du vet hur man gör för att bli hästskötare? Skulle du kunna ge några tips :) Tacksam för svar! mvh Linnea

2011-11-30 @ 17:51:46
URL: http://showmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0