GP placering

Nu är vi påväg mot italien och Arezzo! 
Lunatic avslutade helgen i Braunsweig bra med en GP placering, han hoppade väldigt bra vilket var kul :)
Jag ser fram emot 3 veckor i ett förhoppningsvis soligt och varmt Italien. Tävlingarna i braunsweig har varit bra men det har varit väldigt kallt och också väldigt långt till banan (nästan 1 km enkel väg) att gå för mig och hästarna. Så nu håller vi tummarna att vinterkläderna och de tjocka täckena kan stoppas undan, lite sol och värme skulle vi alla må bra av :)
 
Nu är alltså nästa stopp Arezzo med 8 st hästar! Vi har en hel del nya bekantskaper mer, både för er och för mig!
Med oss har vi: Chapeau ("Charlie" 6 år, Verdi - Heartbreaker - Cash) Noureev the Paddocks Z ("Patrik" 6 år, Nonstop - Carthago - Quidam de Revel) Cardora (7 år, Carthogran - Lando - Indoctro) Caillou Z ("Cajsa" 8 år, Cracky Z - Carthago - Le Mexico) Colmar 1179 (9 år, Colman - Acord II - Cor de la Bryère) West End ("Eddie" 10 år, Numero Uno - Tangelo - Ronald) Lunatic (15 år, Landlord - Utrillo - Odén) och så har Malin, som jobbar hos oss hemma med nu även är med till Italien, med sin egen häst!
Dom unga hästarna är på plats i Italien ikväll och börjar att tävla på tisdag. Jens flyger dit imorgon och Mathias, som tillsammans med Malin har kört hästarna till Italien nu, flyger till mig i München för att ta mig, Lunatic och Cajsa den sista biten ner till Arezzo! Det är mycket organisering och planering som krävs för att få allt att gå ihop :)
Ska försöka att uppdatera även under tiden där nere, fråga gärna om ni undrar något :)
 
En annan rolig nyhet för helgen är att det idag blev klart att det kommer att vara 4 st svenskar på plats i Scandinavium för att rida WC finalen! Väldigt roligt och väldigtspännande! (jag börjar redan bli nervös..)
Under helgen i Scandinaviumkommer ni kunna följa mig och det som händer på Sportkollen på Hippson då jag ska gästblogga där :)
 
Nu ska vi lyssna klart på Hungerspelen, ljudböcker är en väldigt bra grej att ha när man sitter i bilen så många timmar som vi gör!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad har hänt med Cavat? Längesen jag hörde något om honom, fast jag kanske missat den informationen :)

Svar: Cavat är tillbaka hos sina uppfödare/ägare och tävlas av dom numera :)
My Almqvist

2013-03-22 @ 09:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0