Lite svar

Roligt med så mycket frågor! Jag svarar så gott jag kan, tveka inte att fråga mer om ni saknar något :)
 
Hur skulle du beskriva dig själv som person? Är du annorlunda på tävlingar än vanligt? Väldigt envis och noggrann. Har väldigt svårt att göra något halvdant, ska något göras ska det göras ordentligt. Skulle också säga att jag är väldigt lojal mot dom som står mig nära och är för det mesta ganska glad :) Jag kan inte svara på om jag ändras när jag åker iväg men jag tror inte det!
Hur fick du jobbet hos Jens? Genom en gemensam bekant i Uppsala, Mats Samuelsson.
Hur var de första veckorna att jobba för Jens & hur lång tid tog det att komma in i rutinerna? Skulle någon sluta eller du var där själv? Jag var väldigt nervös.. Kommer ihåg att när jag satt på tåget på väg ner att jag ville hoppa av flera gånger :) Jag började hos Jens för att han just då sökte personal och jag jobbade ihop med 2 personer till.
I inlägget "årets häst", på första bilden, vad är det för padd under sadeln? Det är en kilpadd i gelé, som går att köpa hos Equalityline.
 

Vilka ingår i team JF? Oj, det är alldeles för många för att nämna alla vid namn. Så som våranhästägare, sponsorer, veterinär, hovslagare, tandläkare, kiropraktor/massör, tränare och såklart alla här hemma som får vardagen att fungera :)
Vet du varför Daniels hästskötare slutade? Har han hittat en ny? Vilken Daniel menar du..? 
Hur länge tror du att du kommer jobba för Jens? Jag har sagt att jag ska jobba med det här sålänge som jag tycker att det är roligt. Och hos Jens både trivs jag väldigt bra och har, för det mesta, också väkdigt roligt. En bra kombination som jag tror kommer göra att jag stannar ett tag! Exakt hur länge är väldigt svårt att svara på.
När du lindar för ridning använder ni paddar? Fleecelindor eller lindor som är halva fleece halva elastiska? Både och! Men vi använder oss mest av dom som är hälften hälften :) Alla hästar lindas fram vid allt arbete förutom hoppning och jag tycker att dessa lindor är både bra och lätta att använda. Vi använder oss också av lindor i endast fleese, dom används med padd under.
Hur är Jens som person? Hur är Jens som chef ? :) Slår ihop dom här två frågorna då det kommer bli ungefär samma svar ändå :) Jens har många styrkor. Han är väldigt intresserad av det han gör, otroligt hängiven. Har lätt för att motivera och engagera folk i sin omgivning. Som chef skulle jag även säga att han är hård men rättvis ;) Jag trivs väldigt bra att jobba både för och tillsammans med honom.
Hur ser tävlingsplaneringen ut för nästa år? Är de bestämt, ifall han kommer rida världscupen något? Tävlingsplanen för våren är ännu inte helt spikad men vi kommer få rida fler WC-tävlingar och målet är finalen i Scandinavium!
Kan man få följa med en dag på jobbet, helst en tävling, i bilder? :) Absolut! Kan försöka ordna från både hemma och tävling. :)
Jag undrar förstås vad som hänt sen sist? Förutom att vi har flyttat verksamheten ner till Skåne så rullar det mesta på som vanligt!
Kommer du fortsätta att jobba för Team JF under våren? Ja, de kommer jag att göra! :)
Vad satsar du på för kläder i vår? Jag har en känsla att jeans och tröja kommer fortsätta att vara hett under våren 2013. Med ett par Ariatskor och en keps till kommer outfiten att vara komplett!
 
 
Favoritfilm? Favoritfilm som handlar om fiskar? På fråga ett svarar jag Hitta Nemo, på fråga två svarar jag Hitta Nemo i 3D. :)
Vilken är din favorit hästskötar-kompis?
Jag gissar på att jag åker på styk om jag inte svarar Madde...? ;)
Vad skulle du göra om du hade oändligt med pengar?
Jag skulle börja med att ge till mina föräldrar och syskon. Ordna en storslagen fest och köpa ett gäng fantasiska hästar!
Vad äter hajar?
Fiskar är vänner, inte mat..?
Vilken människa på jorden skulle du helst gifta dig med?
Wade i Heart of Dixie utan att tveka ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: anonym

Var och när är nästa tävling?

2013-01-02 @ 22:36:16
Postat av: Fia

Vill gärna se en presentation av hästarna i stallet! :) Och gärna bilder på nya gården! Hur hästarna och du bor osv. Vad är bättre/sämre än Strömsholm?
Är det inte tråkigt att flytta till skåne på ett sätt, för din familj bor väl kvar i Uppsala?

Svar: Fixar det :)
My Almqvist

2013-01-03 @ 19:33:00
Postat av: anonym

Håller med lite bilder från gården i Skåne vore skoj:)!

2013-01-04 @ 12:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0