Frågor

Om du inte skrivet om det tidigare så hur ser en vanlig dag ut för dig? Det är jätte svårt att beskriva en vanlig dag eftersom dagarna kan se väldigt olika ut. Meen.. Jag börjar kl 7 och dagen är slut runt 17-18. Därimellan ska hästar ut i hage och skrittmaskinen. Hästar ska sadlas upp till Jens, ryktas och fixas :) Varje häst "nattas" i slutet på dagen, innan dom går in i boxen för natten. Vilket innebär en ordentlig rykt och att ben och hovar gås igenom ordentligt och hovfett penslas på.
 



 
Rider du mycket utöver allt "groomande"? Nej, jag rider inte jätte mycket. Men jag rider mer under dom tävlingsfria perioderna än vad jag gör när vi tävlar mycket.
 
 
Vilken typ av ridning, markarbete, ute ridning...? Jag rider mest hästarna på tur, galoppjobb osv. Det händer även att jag rider på banan :)  
 
 
 
Hur många hästar ansvarar du för? Mellan 6-10 hästar.
 
Är du ensam ansvarig för Jens hästar el är ni fler som jobbar? Jag är ensam ansvarig för hästarna. (Om man inte räknar Jens såklart!)
 
När börjar inomhussäsongen? Som det ser ut nu gör vi vår första inomhus tävling i början på oktober.
 
Vilken är första tävlingen inne? Gävle eller Helsingborg lutar det åt just nu.
 

Kommentarer
Postat av: anonym

Har Jens ett eget stall på Strömsholm eller delar han med några andra? Hur mycket jobbar Jens som hopplärare?

2012-09-02 @ 22:38:10
Postat av: Eva

Hejsan, alltid lika kul att läsa och följa din blogg =) Ett tips på inlägg är ett "ryktochskötsel"-inlägg kanske? vilka borstar/prylar används, hur mkt/ofta och ngt speciellt att tänka på? någon skillnad mellan vardag/tävling?

2012-09-03 @ 16:20:41
Postat av: anonym

Hur länge har du jobbat som hästskötare och hur länge har du tänkt att jobba som det? Framtidsplaner/drömmar?

2012-09-04 @ 07:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0