Hagar

Fick några frågor av Sandra och jag börjar med att svara på den ang hur mycket våra hästar går i hage:
Alla våra hästar går i hage varje dag, inklusive Colmar, men eftersom det finns ett begräsat antal hagar här på Strömsholm så blir det endast 2 timmar var/dag för att alla hästar på anläggningen ska komma ut varje dag. På sommaren och vintern, när det är fruset resp torrt i marken, finns det även några gräshagar att tillgå. Så då får dom komma ut lite mer :) De unga hästarna går ut i stor hage tillsammans på dagarna!
Tysken i en av hagarna vid stallet


RS remontrar

Cavat, även han i en av hagarna vid stallet


Lunatic och Cavat tillsammans i en av gräshagarna i vintras :)

Nu till de andra frågorna!
Hur många hästar har ni i stallet: Nu har vi 6 st hästar i stallet! Lunatic, Colmar, Thelma, Cavat, Tysken och Rubens.
Vad har du för arbetstider en "normal" dag hemma? Det är väldigt mycket beroende på hur Jens har lektioner och hur han kan rida. Men jag börjar normalt kl 7 på morgonen och brukar gå hemåt vid ca 18-19 på kvällen.
Hur mycket är du ledig: Jag har ingen fast dag i veckan som jag är ledig på utan vi lägger upp det lite som det passar. Och jag brukar inte ha en hel dag, utan kanske är ledig förmiddag och jobbar eftermiddag eller tvärtom. Men totalt blir det ca 1 dag i veckan :) (Men jag måste erkänna att om jag inte har något speciellt jag behöver göra gärna jobbar istället, men en sovmorgon är alltid skönt!) Men skulle jag behöva en hel dag ledigt, eller mer, så finns det alltid möjlighet till det!

Hoppas att du fick bra svar på dina frågor Sandra!
Håll utkik för senare ikväll kommer det upp film från idag när Jens invigde ridbanan på stallplan för året! Colmar hoppade helt grymt :D


Kommentarer
Postat av: ammi

hej! vad hände med pandora och vem är tysken?

2012-03-25 @ 22:23:50
Postat av: Anonym

saknar du inte ridningen och att utvecklas som ryttare!?

2012-03-25 @ 23:14:04
Postat av: My

Ammi: Pandora fick åka tillbaka till sin ägare när vi var i skåne. Jag tror dom ska betäcka henne, men är inte säker! Tysken kom till oss hösten 2011, flyttade sedan till småland över vintern men är nu tillbaka hos oss igen :) Han är en stoor döö charmig kille, född 2004 efter Chasseur - Argentan.

Anonym: Visst ibland saknar jag att ha egen häst och utvecklas tillsammans med den. Men jag kan säga att jag har utvecklats mer av att "stå på marken" ett år än vad jag gjort under hela tiden som jag ridit. Att se så bra ridning som jag gör både hemma och när vi är på tävling har varit enormt utvecklande för mig :)

2012-03-26 @ 00:35:48
URL: http://showgroomjf.blogg.se/
Postat av: Fi

Vart har Jungfru åkt??

2012-03-26 @ 09:19:14
Postat av: Anonym

jojo visst är det nyttigt att titta på träningar, men ridning handlar ju så mycket om KÄNSLA o att nöta,öva o trääna! o de gör man ju som sagt på hästryggen.. jag skulle bli så himmla ridsugen om jag jobbade i stall också pluss att det skulle kännas som att sumpa chansen att få träna för en känd ryttare! har du inga ambitioner att stiga i klasserna (vet inte hur högt du tävlat innan men..) och typ satsa mot sm el likn??

antar att de är rätt slitigt jobb annars eller? vad är jobbigast? undrar därför jag har en dålig rygg som kanske inte skulle orka med all mockning o så.:(

2012-03-26 @ 09:22:01
Postat av: My

Fi: Jungfru tränas och tävlas just nu av Daniel Svensson!

Anonym: Nej, jag är väldigt nöjd precis som jag har det.

Klart det är ett slitsamt jobb, det är nog de flesta hästjobb. Men att säga vad som är jobbigast är svårt, då det är väldigt mycket beroende på vilket stall du jobbar i!

2012-03-27 @ 22:36:57
URL: http://showgroomjf.blogg.se/
Postat av: Anonym

ok gu vad synd, hade varit grymmt kul o läsa om...

haha ok svara då på vad som är jobbigast där DU jobbar då kanske ;) vad i kroppen tar mest stryk?

2012-03-27 @ 22:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0