Diamonds are made under pressure

Det blev en sen kväll i stallet idag för mig och Greta. Jens kom och red första hästen kl 15.30 idag och det tar ju sin lilla tid! Tidigare på dagen hade dom varit ute i skritten och i hage. Lunatic och Jungfru hade jag även longerat. Idag jobbades hästarna mycket över bommar i Gula ridhuset.
Typ såhär var bommarna utlagda i ridhuset och så fick hästarna jobba över dom. Några behövde mer tid än andra. Jens prövade att rida Lunatic på hackamore idag och det verkade funka bra! Pandora försökte lösa bomövningen mest genom att springa så fort som möjligt, så hon fick jobba på tills hon lugnat ner sig och gjorde det riktigt bra mot slutet! Även Jungfru såg fin ut :) Colmar var väldigt hingstig och allmänt vild, de där med vila är inte riktigt hans grej!
Nu har även Thelma kommit tillbaka till stallet! Hon har haft en lång vintervila men är nu igång igen :) Thelma har stått i stallet tidigare och var bland annat med till Falsterbo i somras!
Jag har fått önskemål om att presentera hästarna i stallet lite närmare, kan då börja med att presentera Thelma så ni får lära känna henne!
Något speciellt ni vill veta om hästarna?

Nu ska jag gå ut med Greta en sista gång sen ska vi inta sängläge :) Även morgondagen kommer bli en lång dag då jag ska försöka klippa så många som möjligt, har 3 som behöver klippas innan helgen och så har jag fortfarande inte klippt Pandora än, och sen kommer hovslagaren på kvällen! Så det är bäst att ladda batterierna ordentligt!

Kommentarer
Postat av: sofia

Roligt att du lägger ut bild på övningar! Hur långt avstånd hade han bommarna på och hur jobbade han dem?

2012-02-06 @ 23:25:42
Postat av: Frida

Jag skulle vilja veta stamtavla (givetvis) uppfödare mm, tidigare prestationer och gärna lite om deras personlighet :)I övrigt en jättebra blogg!

2012-02-07 @ 08:15:04
Postat av: M

Kanske deras styrkor/svagheter?

Kungens styrka måste ju vara tidshoppningar! Såg hans runda Skyrup i somras, tror att det inte existera en endaste halvhalt någonstans. Kan vara det läckraste någonsin när den lilla rally-räkan dundrar omkring utan att det ser det minsta ansträngt eller krävande ut för honom!

2012-02-07 @ 10:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0