Nytt bett

Som jag tidigare skrev var vi alltså iväg till Skästa idag för att hoppa Colmar men även lillhingsten Care for Love, även kallad Ove här på hemmaplan, som Jens ska visa på Bruksprovet nästa vecka! (Cardento - Quite Easy)
Båda grabbarna skötte sig utmärkt :)
Jag tror jag har nämt tidigare att vi har försökt hitta ett bra bett att hoppa Colmar på. Då han blir för stark på det vanliga tränsbettet men pelham och liknande bett blir för skarpa och han hamnar lätt bakom hand.
Idag prövade vi ett Wilson bett tillsammans med ett träns med kryss-nosgrimma (pullarnosgrimma). Det var nog det bett som passade bäst hittils av alla vi prövat! Han var väl framme, men kunde inte bita sig fast. Perfekt!


Nöjda!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad skoj att ni kom till "oss", såg när ni kom :) hittade fin blogg av en slump bara idag. Jag jobbar åt Louise :)

2012-02-21 @ 19:26:02
URL: http://uwenn.wordpress.com
Postat av: chet

Vad har han för vojlock? ovanligt att se :)

2012-02-22 @ 08:11:20
Postat av: Anonym

Kunde du inte visa hur du gör iordning hästarna inför tävling. Knoppar, putts m.m.

2012-02-22 @ 08:42:49
Postat av: My

Det är en renskinns-vojlock :)

2012-02-22 @ 09:45:11
URL: http://showgroomjf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0