Ny medlem i familjen!

Idag åkte jag för att hämta upp min nya kompanjon! Visst är hon söt?

Annars händer inte jätte mycket spännande... Jag fortsätter med mitt pluggande! Jag kan inte påstå att jag tycker att det är varken speciellt lätt eller roligt. Men in ska det på något sätt!
Är det någon av er läsare som nyligen tagit C-körkort? Har ni några bra tips?!
Imorgon är jag iallafall tillbaka i stallet igen! Äntligen :)
Var uppe idag en stund och hälsade på mina fina vänner! Lunatic verkade vara den som hade saknat mig mest, oj va han blev glad när jag kom in i stallet! Han som annars inte bryr sig speciellt mycket var idag väldigt kramgo! Vet inte om det var för att han saknat mig egenligen..men jag intalar mig själv det ;)
Imorgon ska hästarna hoppas lite på förmiddagen, vi ska pröva lite nya bett på Colmar då han var lite svårstyrd när vi var i Holland. Han går just nu, och har alltid gjort, på ett tjock tvådelat bett i mässing. Han kommer att fortsätta att ridas i det vardagliga arbetet på det men vi ska kolla om vi kan hitta ett bett som passar lite bättre just när det kommer till hoppningen och tävlingar!
Vad rider ni era hästar på? Hemma resp. tävling?

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Vi har en grund med tredelade mässingsbett av olika tjocklekar. Vi försöker rida på dem på tävling och under hoppning så långt det går. Och oftast har det funkat bra. Men det är väldigt olika beroende på häst och över tid. Men allt ifrån ponnyhack och silikonbett till hack+bett, pelham och flippanbett(Nahte har jag för mig de hette). Vi har även provat mikmar och myler o liknande specialare men de har vi inte varit så förtjusta i. Gå gärna in på min blogg och läs inlägget om puts och komplettera om jag glömt ngt:)

2012-02-03 @ 20:27:11
URL: http://malinolssons.wordpress.com/
Postat av: Lena

Ledat, snurrat D-bett med stora ringar är världens bästa bett på tävling! väldigt lite hävsång men halvhalterna går igenom. Och de kan inte bita sig fast

2012-02-03 @ 20:49:03
Postat av: Olivia

Hemma rider jag på tredelat men hoppar på pessoa med kedja ;)

2012-02-03 @ 21:31:57
URL: http://oliviasandelin.blogg.se/
Postat av: M

hemma & på tävling tredelade bett, men en häst går med repnosgrimma vid hoppning.

om jag behöver "betsla upp" använder jag mig gärna av pelham och helst ett baby-pelham :)

2012-02-04 @ 18:38:28
Postat av: J

Rider de flesta på vanligt tredelat av olika tjocklekar till vardags. På tävling går de flesta på tredelat men har en som hoppar med ett Nathe (flippan) bett för att få lite hävstångseffekt vilket passar henne väldigt bra. Är ju rätt likt pelham men med ett vanligt pelham blir det lätt att hon knäpper av lite i nackan när man rider mot hindren vilket jag inte gillar.

2012-02-04 @ 20:28:27
Postat av: Sandra Johansson

De hästar jag rider går oftast på ett vanligt två eller tre delat bett, olika tjocklekar. Brukar variera lite. De både markarbetas o hoppas på dem, unghästarna tävlar också på vanligt tränsbett. En annan häst går nästan alltid, för tillfället, på ett bett med lite rullar på i koppar. Kan inte komma på vad det heter.. Har jag ngn häst som är lite på försöker jag oftast på tränsbett, annars ett litet baby-pehlam ett tag för att sedan se om det går att komma tillbaka till basic. Vore kul att höra vad alla era hästar går på och varför! Tack för en rolig o bra blogg :)

2012-02-05 @ 18:04:48
URL: http://teamjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0