Visning på hemmaplan

Dags igen, men den här gången på hemma plan. Jag bad Colmar att gå väldigt försiktigt till ridhuset, i regnet och leran (!), så han inte skulle stänka ner sina nyputsade skydd :P Han gick så försiktigt han kunde..
Vi tog skydd mot regnet inne i en av stallarna som finns nere vid röda ridhuset i väntan på Jens.
Och jag har sagt det förut, och kommer förmodligen säga det igen, som han hoppade! Fina häst!!


Colmar vilar sig gärna i form


Eve gör Corriendo Tau fin.
(2007, Corlensky G - Camaro M - Looping - Stanford)


Kvälls-humor i vita stallet!


Snart klar


Det är tråkigt att vänta..






Kommentarer
Postat av: Mia

Så underbart att se Jens och Colmar på hingstvisningen! Fantastisk häst och suverän ryttare!! :) Hur höga var de sista hindren? Drygt 1.60?

2012-04-11 @ 12:07:46
Postat av: Henny - blogg om livet på nybyggd hästgård!

Vilket fint träns!!

Tänkte fråga också hur det kommer sig att ni har bettskivor på alla träns? :)

2012-04-11 @ 21:15:46
URL: http://hennyvinlof.blogg.se/
Postat av: My

Mia: Ja, drygt 160 :) Jag kände mig liten brevid!

Henny: Tränset kommer från HG! Vi har bettskivor på för att det blir stadigare och minskar risken för skav eller att hästarna blir nypta av bettringarna. Jens tycker även att hästarna följer det ledande tygeltaget bättre!

2012-04-13 @ 16:13:32
URL: http://showgroomjf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0