Presentation nr 4: Cavat BTB

Cavat är en valack född 2002. Prestige VDL - Pentagon - Chirac - Pompe.
Uppfödare: Birgitta & Torbjörn Bredenlöw. Ägare: B&T Bredenlöw & Interbreed AB.
Cavat har vinster och placeringar upp tom svår hoppning tillsammans med Jens!
Det är ganska svårt att beskriva den här lilla fuxen i ord. Han är en väldigt speciell kille som man nästan måste ha träffat för att förstå :) Han står aldrig still, rullar sig alltid när han kommer in i boxen, tycker väldigt mycket om andra hästar och är ganska mörkrädd!
Jag har haft med mig Cavat på nästan alla tävlingar jag gjort tillsammans med Jens och det tillsammans med hans starka personlighet gör att han har fått en plats ibland favoriterna såklart :)
Cavat hade en väldigt bra år 2011 som han avslutade i Globen tillsammans med Lunatic!
Nu hoppas vi såklart på ett lika bra 2012!

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Cavat är så cool! Färgen, temperamentet, hopptekniken, allt! Måste nog komma och hälsa på snart igen och titta på dina små skyddslingar :)

Kommer till tävlingen den 15 förresten! Då ses vi va?

2012-04-07 @ 12:56:58
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com
Postat av: therese

Så fantastisk häst.

Den lilla stunden jag hade honom gjorde mig helt förälskad i den lilla prillen! <3

2012-04-08 @ 21:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0