Kyllera

Postat av Anonym: Hej! Hur gör du när du använder kyllera? Borstar du bara av benen först och lindar du på leran efter åt? Berätta gärna i ett inlägg!

Ja innan jag sätter på leran på hästens ben ser jag till att benen är rena från sand, grus och liknande. Blir benen väldigt smutsiga efter den ridits spolas benen av annars borstar jag bara.
Efter det på med lera på de ben som ska ha det. Vissa av hästarna har endast lera fram andra på alla fyra.
Sen blöter jag tidningspapper ordentligt, 1 blad per ben, och sätter det över leran. Och ovanpå det lindas ett stallbandage!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför tidningspapper? Vad är bästa kyllningen? Lera eller damasker eller med vatten?

2012-04-26 @ 12:24:15
Postat av: M

är det oxå godkänt att ha på internationella tävlingar? tacksam för svar!

2012-04-26 @ 19:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0