Svar på tal

Har fått en hel del frågor, vilket är jätte roligt! Tänkte passa på att börja svara på några av dom nu :)
Den som har bidragit med absolut flest frågor på kortast tid är garanterat Jossan (Dressyrkandidaterna.blogg.se)
Så varsegod Jossan, här kommer dina svar!
1. Vilken är din favvo-häst? Inte helt lätt att svara på eftersom jag självklart tycker om alla hästarna väldigt mycket.. Men självklart har "Kungen" (Lunatic) blivit en av dom absoluta favoriterna!
2. Vilken är din favvo-hästfärg? Alla utom skimmel...
3. Vilken är din favvo-mat? Jag är ganska mycket av en allätare..men grillat är ju aldrig fel!
4. Vilken är din favvo-film? Jag är barnsligt förtjust i Harry Potter - filmerna..
5. Vad har du för ögonfärg? Gröna
6. Vad gör du en ledig dag? Sömn står som prio ett! Att bara ta det lugnt är inte så bara när man är van vid full fart, men jag gör så gott jag kan :)
7. Vad har du för framtidsplaner? Jag tar dagen som den kommer!
8. Vilket är ditt bästa hästskötar-tips? Rykta, rykta, rykta! Men det har ni ju hört förrut.. Jag klarar mig inte utan mina baby-våtservetter! Perfekta att torka rent mule och ansikte med.
9. Vad är det pinsamaste du nånsin gjort? Kan inte komma på något speciellt just nu, jag skäms inte jätte ofta.
10. Är du bra på att sjunga? Enligt min mormor - Ja! Enligt alla andra - NEJ!
11. Vilken är din favvo-hästpryl? Får man svara våtservetterna igen? :P
12. Vad skulle du aldrig klara dej utan i livet? Jag tycker om att ha människor runt mig som jag tycker om. Så det måste vara mina vänner!
13. Om du fick ta med dej tre saker till en öde ö, vad skulle de vara? Ett IKEA varuhus (där finns ju allt), en god vän och en häst (såklart!)
14. Vilken är den bästa tävlingsplatsen du varit på? Varför? Jag skulle vilja spara den här frågan och återkomma om 2 veckor.. Jag tror och hoppas att Globen kommer blir riktigt roligt! Men jag kan säga så mycket som att Sopot, Polen, är inte med bland favoriterna..
15. Varför ville du bli tävlingsgroom? Det var egentligen ingenting jag ville bli, utan det mest bara blev så! Jag åkte från början till Jens som elev men upptäckte sen att jag tycke att det här va så himla roligt att jag ville fortsätta med "bara" det!
16. Vad är dina tips för andra som vill börja jobba som groom? Våga ta egna initiativ och våga fråga! Alla förstår att man inte kan allt från början men det är viktigt att visa att man vill.
17. Vad är ditt största "big no-no" i ditt jobb? Kom inte försent! Efter ett tag lär man sig hur lång tid allting tar. Det är inte jätte poppis att komma 15 min försent med hästen innan en viktig klass....( I know ;)
18. Saknar du inte att rida & tävla själv? Jo, ibland saknar jag det jätte mycket! Men jag hinner med det också, när jag är klar med allt annat :)
19. Vilket är ditt bästa hästminne? När jag var yngre spenderade vi ofta somrarna på Gotland. Att få galoppera i havet och bada med hästarna slår mycket!
20. Hur glad, på en skala 1-10, blir du av alla mina frågor? :D En 10a, lätt! Såklart :)

Nu är det dags att gå upp till stallet igen, fler svar på era frågor kommer!
Min första egna storhäst, Trubadur!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Åhhh vilka bra svar! :D

2011-11-15 @ 19:15:26
URL: http://dressyrkandidaterna.blogg.se/
Postat av: Pontus

Jätte roligt att ha en till hästskötarblogg att följa. Har själv jobbat som showgroom i Holland. Kan du inte skriva om en vanlig dag för er på strömsholm. alltid roligt att veta, och lite mer bilder på vardagen :) Jätte bra blogg!

2011-11-15 @ 19:57:03
URL: http://psesun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0